2017

Hej på er!  Ett nytt år har kört igång och även nya utmaningar i livet.  Alltid vid nyår så reflektera jag rätt mycket över året som gott, vad är jag nöjd med,vad skulle jag kunna gjort annorlunda osv. Det känns som om man har en möjlighet att börja om vid nyår och satsa på nya saker och ta i tu med nya utmaningar. När jag kollar tillbaka på 2016 är jag extra nöjd med:
-de fiina nära vänner som jag har runt mig.
-Att jag utmanade mig och jobbade på två nya arbetsplatser i somras
-mitt jäkla examensarbete som sist och slutligen blev över mina förväntningar.
-över de resor jag gjort i år dvs malta i april, London i maj,  Åland i juli, Sverige i oktober, de har alla varit otroligt lyckade och underbara minnen. 
-att jag fixade mitt nuvarande jobb via en praktik period i november .
-Att jag hade världens bästa dimissionsdag  och kan i dag titulera mig som Socionom YH.
-Å mannen vid min sida, som finns där oberoende hur glad eller irriterad och stressad jag är. Han är minsann värd sin vikt i guld! 😍
 
Listan kan göras lång för 2016 var verkligen ett bra år. Många utmaningar men jag kämpade mig igenom dem med mycket arbete och en och annan svordom och miljoner av kvällste dejter hos Antonia som verkligen varit där för mig.
Nu slutpratat om 2016. Nya året har kört igång och det startade med vin och ostkväll och utgång i åbo.  Andra januari körde mitt nya jobb i gång. Japp ni läste rätt, jag har börjat jobba påriktigt. Min arbetsgivare heter Folkhälsan och jag tror att jag kommer trivas riktigt bra där! Dessutom har jag inhandlat en liten bil åt mig, en liten toyota yaris. Sedan har jag sprungit med skattekort,  valvira register papper,  försäkringar m.m runt stan. Känns nästan så man håller på att bli vuxen, skrämmande.  Men  ser framemot 2017 och alla dess utmaningar!
Allmänt | |
Upp